woensdag 11 oktober 2017

Retro pannenlappen

Mijn oude pannenlappen waren aan vervanging toe.
Ik liet er vorige week eentje aanbranden...


Ik heb zoveel haakboeken,
maar ik wist nog dat er in Nienke haar boek
pannenlappen stonden, die ik zo leuk vond;
dat ik het patroon wou haken.



Ik dook in mijn katoen bolletjes en vond
een allegaartje aan blauw groene tinten.


Als detail naaide ik er een houten knoop op.


En aan de achterkant naaide ik een stuk vilt,
zodat ze stevig en wat hittebestendig zijn...

---
haaknaald 3,5 voor de lossenketting
haaknaald 3
Lana grossa (cotone) 33, 312
Yarn and colors (must-have) 70, 83
houten knoop
naaigaren en fijne stopnaald
Patroon uit het boek 'Mooi van draad'
---

18 opmerkingen:

  1. Pannenlappen hoeven niet saai te zijn. Dat laat jij zien met jouw mooie pannenlappen. Mooie kleuren. Handig om zonder probleem pannen op te pakken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks aan gelogen, wat een mooie pannenlappen joh!
    Ik hou ook zo van dit soort kleurtjes en met het stukje vilt erachter zijn ze natuurlijk helemaal veilig.
    Ga je vast veel plezier van beleven.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. de pannenlappen zijn heel mooi geworden !!!
    heel veel groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gezellig en nu lekker bakken en koken :)
    Het is er weer voor, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel handig zo'n pannenlappen en super mooi gedaan! Zijn eigenlijk echte "eyecatchers" die van jou. Top!!!

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie kleuren, en handig zo met het vilt aan de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof patroon & katoen en ook een leuk stofje ...
    Dit wordt weer gezellig kokkerellen ...
    Toch maar oppassen dat je ze lang kan gebruiken ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik kook, ben ik niet alleen aan het koken, als je begrijpt wat ik bedoel. Post lezen, iPad bij de hand, meezingen met de radio, en ondertussen koken, uhum...

      Verwijderen
  8. Dit zijn zo ongeveer de mooiste pannenlappen die ik ooit gezien heb. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zo lief, Esther! Ik nam ze deze middag al in gebruik en het koken gaat des te beter 😜

      Verwijderen
  9. Leuk! Zo kun he vrolijk kokkerellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Anoniem13.10.17

    Leuk geworden, door die combinatie van restjes! De kleuren lijken in elkaar over te vloeien met die patroon. Fijn, je kunt weer koken en bakken nu :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke pannenlappen. De kleuren zijn super mooi samen.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ze zijn prachtig!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  13. een super mooi stel en lekker fris kleurtje !!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk! Ik hoop dat je er weer even plezier van hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Uh tja, deze zijn ook leuk. Iene miene mutte... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!