zondag 6 augustus 2017

Mandala's haken

Voor we op reis vertrokken
zocht ik nog iets om mee te nemen...
Het werd het boek van Haafner, 
dat ik al verschillende keren vast hield en terug legde in de boekenwinkel.


Ik nam wat bolletjes katoen mee
en zo kwamen deze 4 mandala's tevoorschijn.


Ik ben van plan om er nog bij te haken,
en die dan als een tafelkleed
aan mekaar te gaan haken.


Ik moet de mandala's nog opspannen,
blocken.
Hoe ik dat zal doen,
kan je HIER lezen.




---
haaknaald 2,5 of 3
Yarn and Colors Muthave 
kleur
blauw 64-67-73-74
grijs 94
groen 85
roze 37
Boek "Mandala's haken"
door Haafner Linssen
---

Haakte jij al eens een mandala?
En wat deed je er uiteindelijk mee?

14 opmerkingen:

  1. Superleuk vakantieproject. Hele mooie kleuren, ik heb ze wel eens gehaakt voor op een kussen.
    Fijne vakantie nog.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb ze nog nooit gemaakt. Maar als jij hier en tafelkleed van maakt heb je straks een echt kunstwerk! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi Sofie! Leuke mandala's en het boek lijkt me ook super.
    Ben benieuwd hoe het uiteindelijke resultaat eruit komt te zien!
    Toevallig haakte ik laatst een exemplaar waar ik een dromenvanger van heb gemaakt voor onze oudste dochter ♡
    Liefs Irene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die dromenvangers, als ik die zie, wil ik er ook altijd eentje van haken. Mooi, eenvoudig!

      Verwijderen
  4. Ik heb er twee uit geprobeerd, binnenkort ook weer is openslaan voor een volgende :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zijn ze mooi ! Heb er ooit eentje gemaakt en weggegeven ondanks ik deze zelf heel mooi vond. Helaas maak ik niet graag 2 keer hetzelfde. Misschien later ... wie weet.
    Een tafelkleed hiervan maken moet schitterend zijn maar ook een gepuzzel om dit alles juist te laten passen. Of gaan ze van eenzelfde grootte zijn?
    Ben echt benieuwd naar uw toekomstig kunstwerk :-))

    Fijne avond, grts Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze vier zijn al verschillende groottes. Ik zie wel hoe het uitdraait...

      Verwijderen
  6. Je Mandala's zijn prachtig, ik heb wel eens een paar witte kleedjes gehaakt, maar die kun je moeilijk mandala's noemen.
    Ben reuze benieuwd naar je tafelkleed!!
    groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo heb ik ook een paar keer met het boek gestaan en het uiteindelijk ook gekocht. 1 heb ik er nu it gemaakt met een 2e ben ik bezig maar dan van wolplein. Best verslavend. Ze gaan best vlot en haken leuk door de verschillende kleurtjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. mooi gemaakt en leuk dat de mandala's weer helemaal terug zijn van weggeweest

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige manadala's. Ook ik heb het boek al een paar bekeken, maar dan lonkte steeds een ander boek. Goed idee om van jouw mooie mandala's een tafelkleed te maken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn prachtig! Echt grappig dat 'je hem al een paar keer beet had'.
    Ik ook :-) ik heb hem nog niet gekocht, maar als ik ze zo bij jou zie...! Prachtig!

    Geniet van je kleurig en fleurige mandala's!

    Lieve groet,
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Idd een leuk boek om mee te nemen op vakantie! Jouw mandala's zijn erg mooi geworden. Het boek vind ik ook echt leuk, ik kopieerde er ook een patroontje uit om mee te nemen op vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooie mandala's! Nee, ik heb ze nog nooit gehaakt (tenzij 'doilies' ook gelden als mandala). Ik ben benieuwd wat je er mee gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!