zaterdag 10 juni 2017

Suikerbrood

Wie me al een tijdje volgt, 
weet dat ik heel graag iets bak.
Het begin van mijn bloggen ging over wat ik thuis graag bak...

Nu kreeg ik het extra dikke, en dan spreek ik over een 5cm dik, boek
'Bakken' van Peter Balcaen.
En dat is nu net het boek waar ik graag mee bezig ben! 
Want de recepten die erin staan zijn zo gewoon,
Ik bakte er als eerste het suikerbrood uit,
alle ingrediënten had ik zo in de kast, koelkast staan.
En, ik moet zeggen, ik heb nog nooit zo'n pracht van een brood gebakken!


Aangezien ik ook een keukenrobot heb,
ben ik blij dat er recepten in zijn boek staan die je zowel zonder,
als met de machine kan kneden, bereiden.
Bij het door bladeren van de bak-recepten,
krijg ik gewoon het water in mijn mond!
Ik ben zeker dat het suikerbrood niet het enige wordt uit het boek.


---
Het basisbakboek met 350 recepten
van Peter Bulcaen
---

Het boek is opgedeeld in basisrecepten en gewone recepten,
Recepten zonder lactose, gluten of suiker.
Aangevuld met de basisrecepten en gewone recepten voor de keuken robot.
Niet bij elk recept staat er een foto,
maar de ingrediënten zijn zo te vinden, dat je vlug doorhebt,
wat het uiteindelijke resultaat mag zijn...


Het gaat van brood, naar soezen, 
beslag, donuts, flensjes,fruittaarten, quiches, 
en nog zoveel meer lekkers... 
je leest het al tussen de lijnen door; 
Ik zal nog veel kunnen smullen en bakken.

Heb jij een voorkeur voor een bak boek, 
waar je ook iets aan hebt?!

7 opmerkingen:

  1. Wat een geweldig boek!!
    Het suikerbrood ziet er heel smakelijk uit.
    Fijn weekend,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. mmm dat ziet er heerlijk uit.. en ik wed dat het veel lekkerder is dan die je in de supermarkt koopt!!!
    vroeger bakte ik elke vrijdag, een cake en dan nog wat extra's voor de zondag als er visite kwam.. de ene keer koekjes, de andere keer een taart, dan weer zelfgemaakte chocolaadjes of fudge. maar dat was toen ik nog een gezin met 4 kinderen en een kleinkind thuis had, ik woon nu alleen en ik zou alles zelf op moeten eten en ik weeg nu al veelteveel !
    ik heb wel ontzettend veel kook en bak boeken, de joodse keuken en de arabische hebben mijn voorkeur. zulke heerlijke recepten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat brood ziet er heerlijk uit! Onlangs heb ik bijna alle kook en bakboeken naar de kringloop gedaan. Ik merkte dat als ik iets maakte het sneller op het wereld wijde web opzocht. Maar zo'n boek in je handen....dat is het mooist! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je suikerbrood ziet eruit om te smullen!
    Bij een kookboek kijk ik vooral naar de eenvoud van de recepten én de foto's, vormgeving van het boek.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat lijkt me een fantastisch boek

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je suikerbrood had ik al op IG voorbij zien komen. Heerlijk!
    Het boek ziet er goed uit!
    "Bakken met Karin" en "Uit Pauline's keuken" zijn favorieten van mij. Ik vind een bakboek geslaagd als er niet té veel (onbekende) ingrediënten nodig zijn om iets lekkers te maken.
    Veel bakplezier verder.
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hmmmm lekker brood! Het nadeel van al dat lekker maken is dat ik het ook allemaal op wil eten. Dat is de reden dat ik het helemaal niet doe. Toch wel jammer. Het is zo leuk om te doen en zo lekker.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!