dinsdag 13 juni 2017

Ijs zelf maken

Het lijkt wel of ik weer in de 'Fie bakt!'-mood ben...


Na het doornemen van de lekkere ijsjes uit het boek
ging ik zelf aan de slag.
Zonder ijsmachine, maar met bevroren fruit en Griekse yoghurt.
Heb je bananen die dringend op moeten, snij ze in stukken 
en doe ze in de diepvries.
Haal dan de bevroren stukken eruit, doe die in de blender, 
Griekse yoghurt erbij, blenden.
en klaar...


Zo simpel als wat.
Ik deed er nog wat extra rood fruit bij, 
dat ik altijd liggen heb in de diepvries.
Deze teen slippers kregen een extra granny.
Alleen kleefde ik het erop met gewone textiellijm,
maar heb ik een lijmpistool nodig.

11 opmerkingen:

  1. Dat lijkt me ook nog eens best gezond ijs :-) Ga ik ook eens proberen, vriendlief is gek op ijs (ja, in elk seizoen, elke dag).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lijkt me lekker en dat zonder ijs machine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh jee, al dat lekkers wat hier langskomt... Ook ijs is zo ontzettend lekker. Dit ijs bevriest dus eigenlijk door het bevroren fruit? De yoghurt gaat de vriezer niet in? Smullen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neen, je eet het dus direct op. Ik hoorde dat je het in de vriezer dan heel hard wordt, dus eten we het instant op.
      Groetjes

      Verwijderen
  4. Dat staat nog op mijn lijstje, zelf ijsjes maken, nu wil ik eigenlijk nog heel graag hippe ijsjes makers.
    Ik ben benieuwd naar je slippers! Fijne dag nog!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er heerlijk uit!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het ziet er lekker uit smullen maar ...
    Zelfs de kleur roze is perfect ...
    Wat de slippers betreft had ik ook een granny vastgezet ...
    Rechtstreeks op het plastiek met een warm lijmpistool ...
    Helaas bleef deze ook niet hangen ...
    Nog een fijne woensdag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus zal ik hé tolastiek beter omwinden met wat katoen. Komt goed. Thx voor de extra tip.

      Verwijderen
  7. Jammie, dat ziet er verrukkelijk uit. Bedankt voor de tip om zelf ook dit lekkere ijs te kunnen maken.

    Geniet van het ijs en het mooie weer, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben nu aan het werk en heb heel veel trek in zo'n lekker ijsje! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!