maandag 29 mei 2017

Moestuin II

Ik oogstte gisteren mijn eerste aardbei.
En lekker dat die was.


Nu zag ik wel dat er 'beestjes' aan het knabbelen waren,
aan de andere aardbeien.
Dus heb ik onder mijn planten wat stro gelegd,
in de hoop dat ze dat stro ook niet leuk vinden natuurlijk...
Verder neem ik af en toe de draad op van mijn confettideken,
waar ik met groen garen nog heel wat blokjes wil haken.
Heb jij ook zo'n project, dat je keer op keer weg legt,
en terug opneemt, als je er zin in hebt?


Of haak jij alles direct af?

11 opmerkingen:

  1. Super leuk, een aardbei-tje uit eigen tuin! Je deken is ook prachtig, ik ben nu zelf bezig met een eigen CAL, as woensdag hierover meer op mijn blog. Dus, ja ik ben bezig met een groot project en die maak ik eerst af, tussendoor sla ik heel veel leuke projecten op die ik dan daarna kan uitwerken. Succes met je deken, heerlijk project voor de warme dagen!

    Lieve-Groetjes,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk en wat een mooie de aardbei !! En haakwerkjes ach nu heb ik nog even niks maar dat komt zeker weer een deken doe ik vaak wel in etappes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammie. Die aaardbei ziet er verrukkelijk uit. Logisch dat de beestjes hetzelfde denken.
    Het liefst haak ik elk project helemaal in één keer af. Maar hihi, de werkelijkheid is dat ik veel afwissel en sommige projecten zelfs lang op een vervolg laat wachten. Dan komen er andere projecten tussen die ik niet wil uitstellen.
    Ik ben benieuwd naar jouw confettiedeken als hij klaar is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh lekker aardbeitjes, niet alleen voor ons maar ook voor de beestjes. Ik haak als mijn werkjes direct af, kan echt niet met iets nieuws beginnen voor iets af is, soort haakneurose.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lekkkerrrrrrr ... Een potje zelf gemaakte jam???
    Fijne zonnige week ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja lekker he , aarbeitjes uit je eigen tuin
    ik pluk er ook elke dag een paar ..
    een fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Anoniem30.5.17

    Fijn van die aardbei! Het stro gaat echter niet veel helpen vrees ik. Het wordt onder de aardbeien gelegd om ze te beschermen tegen natte aarde als het regent, dan rotten ze niet van het vocht. Ik heb geen aardbeien meer, sinds ze telkens werden aangevreten door slakken en vogels. Maar ik wens jou wel veel goeie moed, pluk de beestjes er vanaf en hou je aardbeien goed in het oog!
    Die groene deken wordt prachtig, volhouden maar! Als ik een haakproject opzij leg, dan wordt het zwaar om er ooit nog aan te beginnen. Dus ik dwing mezelf alles af te werken voor ik iets nieuws begin. Dat motiveert ook wel om door te werken, als ik een leuk project in het vooruitzicht heb.
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er hangen netten boven, dus vogels kunnen het niet zijn. ik pluk nu (van zodra ik het zie) de rode aardbeien. Al drie dagen kunnen smullen

      Verwijderen
  8. Wat fijn, je eigen aardbeitjes uit de tuin, heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mmmmm, lekker, aardbeien uit eigen tuin, of in dit geval, 1 (!!!!) aardbei 😊
    En je haak project, ja hoor.......hier werkt dat net zo. Ik heb een paar grote projecten liggen en haak ook veel leuks, kleiners tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je aardbei ziet er inderdaad lekker uit. Hopelijk kun je er nog een boel oogsten. Oei projecten. Ik heb er zoveel. In gedachten en in uitvoering maar het wil nog wel eens gebeuren dat ze stranden omdat ze te groot zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!