woensdag 3 mei 2017

Crochet Leaf Pouch

Mijn gehaakt tasje van de gatenplant is af.
Ik naaide er deze namiddag een rits in, 
met mijn naaimachine.


En ik moet zeggen,
het leek alsof ze (mijn naaimachine) 
geen 4 jaar aan de kant had gestaan.


Ik heb het haakpatroon aan de bovenkant wat veranderd,
want Esther gaf me nog mee, 
dat ik niet toe zou komen met 1 bolletje van het roze.
Ik haakte met het lichtgroen enkele rijen bij, 
en vind het best passen.


Aan de achterkant wou ik een persoonlijke touch geven 
aan mijn pouch.
Dus koos ik voor mijn naam 'Fie'.


---
haaknaald 2,5
Yarn and Colors 'must-have'
roze 35 (2 bolletjes) - groen 82 - lichtgroen 73
op de blog van Esther, Essiebirdies
---


Wat me wel opvalt bij het gebruik van het katoen garen 
'yarn and colors',
is dat het heel makkelijk gaat pluizen.
Wel jammer, als je na het haken, al 'vertoningen van gebruik' ziet.


En soms zijn er in één bolletje katoen knopen in,
die zijn zelfs aan de buitenkant te zien.
Niet zo leuk, als je zo'n  fijn haakwerk wil af hebben.
Iets wat ik dan met Lana Grossa Cotone zelden had.
Ik vind 'de pouch' wel een geslaagde missie.
Ik gebruik het nu om mijn stopnaald, wat reserve - oogjes, 
mijn schaartje, ... in te doen.
Afmetingen 23cm op 17 cm.

Ik haakte in 2014 een maxi versie nl. ~mochilla bag~

Haakte jij al iets in deze techniek?!
Of durf je het (nog) niet aan?

14 opmerkingen:

  1. Je pouch ziet er superleuk uit! Zelf heb ik nog niets in deze techniek gemaakt, het lijkt mij zo moeilijk..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Myriam, is niet moeilijk, hoor. Soms is het wat 'verwarrend' met het garen, maar wel leuk om te doen.

      Verwijderen
  2. Hij is helemaal geweldig. Helemaal van deze tijd met dat monstera blad. Wel jammer van het wat pluizige garen. Ik had het laatst met een katoen/acrylmix. Dat vind ik juist zo fijn van katoen dat het niet zo snel pluist. Bedankt voor die 'tip' dus :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, best wel jammer. Ik vraag me af hoe het zakje er over een half jaar zal uitzien...

      Verwijderen
  3. Ik vind hem heel gaaf geworden! Mooi strak gehaakt en ook de rits zit er perfect in. Handig, zo'n tasje voor je haakspulletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi gemaakt Fie in een zomers kleurtje ...
    Leuk om kleine spulletjes in weg te stoppen ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een gave etui. Toen je eerder de kleuren liet zien twijfelde ik wat, maar het is echt prachtig geworden. Ik haak op dit moment veel squares (100 days crochet challenge van Handwerkjuffie) en probeer wat verschillende garens uit. Ik heb dezelfde ervaring als jij met Yarn and Colors Must Have. Het is met haken net iets stugger dan bijvoorbeeld Phildar Coton 3, splijt meer en pluist wat meer. Voor mooi haakwerk kiest ik voortaan liever een ander merk katoen. Voor de squares is het minder een probleem.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nog niet maar staat wel op mijn lijstje erg leuk je tasje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is een ontzettend leuk tasje geworden, ook mooi met die rits erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Anoniem6.5.17

    Ik vind de kleuren super geslaagd! Goed dat je eerlijk de nadelen van het garen even vermeld, iets om te onthouden, maar wel jammer dan voor dit project. Toch kun je er nog een tijd plezier aan beleven denk ik.
    Ik haakte al enkele keren iets in de tapestry-techniek, maar niet in de achterste lus, dus dat wil ik zeker eens proberen.
    Fijn weekend, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Top!! ik vind de bovenrand erg mooi geworden sofie en ook de rits zit er netjes in . Leuk detail met je naam ! liefs esther

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig gemaakt! Zo netjes hoe je de rits er ook in hebt gemaakt. Ik heb nog niet zo vaak met deze techniek gehaakt, misschien toch maar weer eens een keertje doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!