zondag 12 juni 2016

Flavie, de dikke Dame!

Een tijd geleden kocht ik het boekje 'Dikke Dames',
maar het bleef al maanden onaangeroerd...
Tot ik deze dame zag en toonde aan mijn mannen.
Ze moesten lachen en keken tegelijkertijd van:
"Jij moet dit toch ook ooit eens gaan haken, niet?!"



Hier is ze dan 'Flavie'. 
Ze heeft het warm, 
zelfs in haar bikini!


Haar bruine krullen zijn heel goed gelukt.
Gelukkig beschermd haar zonnehoed deels haar bovenlichaam.


En de bijpassende zwemband heeft ze nodig
om te blijven drijven,
alhoewel...


Is ze niet lief, mijn 'mopje'?!


Ze mag mee naar zee in de grote vakantie!
Zowel haar hoed, als zwemband 
heb ik niet aan de dame vastgemaakt.

---
haaknaald 2,5
Scheepjes Larra
licht roze 7355
groen 7398
fel roze 7394
blauw restje
Panda vulling, stopnaald
---

De patronen in het boek zijn heel mooi en duidelijk uitgelegd.
Je kan de poppen naar eigen gevoel aanpassen, zittend, liggend, staand,
met accessoires en nog veel meer.
Je vindt er zelfs een mini hondje in terug...
Heb jij geduld voor zo'n haakwerkjes,
of ben je niet zo voor het gepriegel?

14 opmerkingen:

  1. Haha, ik vind je dikke dame erg leuk geworden. Gaan er nog meer volgen, alleen is ook maar alleen?

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tijd, tijd, had ik meer tijd om te haken, direct. Wie weet...

      Verwijderen
  2. De dikke dame is cool! Dat gepriegel is niets voor mij. Alhoewel DE deken lukt ook. Dus wie weet. XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gewoon doen, kan je perfect! Als je het dekentje haakt kan je alles aan.

      Verwijderen
  3. Lachen die dikke dame! Ik krijg nu vervelende reclame van je blog 😳 Klik ik het weg, krijg ik het juist voor mij kiezen...grrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vervelend, als je mijn blog leest via de leeslijst van blogger kom je op alle blogs via een http:// adres. Dat van mij zit vol met prijzen, haha, niet dus. Zet na die http een s, https:// en dan kan je niks meer winnen, maar is ook die vervelende reclame weg. Succes

      Verwijderen
  4. O wat een grappige dikke dame !!!
    heel veel groetjes en een fijne en creatieve week

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuke dame! Het boekje ligt ook maanden in mijn kast te staan. Misschien toch eens tijd maken om ook zo'n mooie dame te maken

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Sofie,
    Wat een leuke dikke dame. Ze is erg leuk geworden. En ze is helemaal klaar voor de zomer ;-).
    Fijne maandag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerd zeg !! Dit boek staat ook nog altijd op mijn lijstje !

    Liefs,
    Frederika
    (IG; frehaakt, www.crochetaddict.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Supergoed gelukt en helemaal volgens de tijd van het jaar! Hopelijk volgt de zon want anders moet je nog een tenuetje haken voor Flavie! Leuk te horen dat mijn blogpost je een duwtje gaf om ook een dikke dame te haken!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Voor mij is dit instant goeie zin!!
    Big smile! :-)))
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk geworden! Die houdt wel van een lekkere frisse duik, denk ik zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo knap gemaakt die leuke dikke dame en die zonnehoed staat haar prachtig.
    Bedankt voor je aardige reactie op m'n blog.
    Groetjes,
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!