vrijdag 13 mei 2016

Het werd een soepje van radijzen...

Ik oogstte mijn eerste radijzen van dit jaar
Maar omdat ik ze rauw niet zo graag eet,
wilde ik weten of je er ook iets anders mee kan aanvangen.
En ja, hoor! Ik kreeg de tip om er soep mee te gaan maken.
Dus, hier het recept dat ik uitprobeerde.





Was de radijzen met het groen er aan,
breng ze samen met een ui, het wit van een prei, 
een aardappel en 2 bouillonblokjes aan de kook.
Mix alles goed door mekaar.
Hou wat radijsjes over, om fijn te snijden,
die kan je in de soep doen, als garnering.

En ja... Die soep is echt heel lekker én groen!
Dus zaaide ik direct nog eens radijzen.


5 opmerkingen:

  1. Hmm, klinkt goed. Zo heb ik het nog nooit geprobeerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb deze in het verleden ook al eens gemaakt en was een super lekker en zelfs pittig soepje. Bedankt om er mij terug aan te doen herinneren :-))

    Fijn weekend, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmm, klinkt lekker. Ik heb nog nooit soep van radijsjes gemaakt. Misschien toch eens proberen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, en dat ie dan toch zo groen wordt! :-))) Klinkt goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die wil ik ook eens proberen als de radijzen groot zijn !

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je voor je leuke reactie!!
Je reactie moet ik eerst 'modereren', goedkeuren op mijn blog. Je zal je reactie dus niet direct zien verschijnen, dat komt in orde zodra ik online ben!