dinsdag 23 februari 2016

Five Night's at Freddy's dolls

Ik kreeg de vraag,
of ik die 4 kende?
'Neen, ik ken ze niet!'
En of ik die wou haken, voor haar zoon, 
die is blijkbaar verzot op een game, 
met dit viertal in de hoofdrol!
'Natuurlijk wil ik die haken, het lijkt me zelfs een leuke, creatieve uitdaging!'


Na wat 'ge-google' kwam ik uit op wat foto's van zo'n gehaakte popjes.
En ben ik zelf aan de haak gegaan.
Ik begon met een standaard popje,
met daaraan de specifieke eigenschappen van elk karakter.


"Bonnie, the Bunny"


"Foxy, the Pirate Fox"

De popjes zijn ongeveer 7 cm groot/klein.
En blijven door de platte onderkant,
 allemaal makkelijk staan.


"Freddy, Fazbear"


"Chica, the Chicken"

---
haaknaald 2,5
Lana Grossa Cotone
Konijn: paars 050
Vos: rood 04 en restje grijs
Beer: bruin 037
Kuikentje: geel 016
restje zwart, oranje, donker grijs
vulling en stopnaald
eigen patroon 
---


Origineel zijn ze met 5
en zien ze er wat minder lief uit dan mijn gehaakte versie,
als je het mij vraagt.
Indien interesse in het patroon,
wil ik het gerust voor jullie neerpennen.
Laat maar hieronder weten!

Morgen gaan ze naar de nieuwe eigenaar...

10 opmerkingen:

  1. Wat een geinige poppetjes! Knap werk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Sofie,
    Wat een leuke schattige beestjes zijn het geworden. Leuk hoor zo'n uitdaging :-).
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kende het viertal niet dus ben ik even gaan opzoeken. En ja,deze lijken er prima op en dat heb je dan weer prima opgelost en nog op een leuke manier ( vind die van jou toch liever en aangenamer ) :-))

    Weer iemand blij gemaakt, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Anoniem24.2.16

    Ook nog nooit van gehoord... maar ze zijn superleuk geworden!
    Mission accomplished!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die ken ik niet, maar je hebt er wel een leuk setje van gemaakt! Knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nee, deze ken de ik nog niet. Maar ja, ik zit vast in de verkeerde leeftijdsgroep (hihi).
    Jouw beestjes zien er schattig uit en lijken op de originele beestjes. Gelukkig zien die van jou er liever uit. Knap gemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hihihi, weer wat geleerd! Chapeau voor dit priegelwerkje in vijf-voud!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ik ken ze niet maar ze zijn mooi, wel een heel gepriegel lijkt me

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat heb je goed gedaan, maar ik ken die beestjes toch ook niet hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ken de beestjes niet, maar ze zien er zo wel heel leuk uit.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!