dinsdag 15 december 2015

Fie maakt kerstkaarten DIY!

Je kon hier, hier en hier al zien 
welke sterren ik haakte!


Maar dan lig je met een 15 tal sterren, 
die daar gewoon blijven liggen, 
of toch niet?!


Het is raadzaam om de sterren vooraf te gaan blocken,
klik hier voor mijn uitleg.


---
textiel lijm
lege kaarten met omslag
fijne zilveren en goud gekleurde stift
---


Je doet op de achterkant van je ster wat textiellijm.


Na het opkleven en drogen van de sterren, 
teken je met de goud- of zilver stift
wat strepen, die zogezegd uit de ster vertrekken.


En tenslotte schrijf je er aan de binnenkant 
een  wens, boodschap op!
Maakte jij al ooit je eigen kerstkaartjes?

16 opmerkingen:

  1. erg leuk en heel creatief, groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk, ik hou van eenvoudige maar zeker net zo leuke kerstkaarten! Maar dit wordt iets voor volgend jaar, het is nu iets te kort dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk zo'n zelf gemaakt kaartje. Meestal gebruik ik een foto maar dit is ook een heel leuk idee. Heb ik alleen wat meer tijd nodig ;-)
    groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi zijn ze! Je sterretjes worden vast lichtpuntjes voor de ontvangers!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk idee om de sterren op kaartjes te plakken en ze te versturen. Mag ik je foto gebruiken voor een collage? Altijd leuk om te zien wat anderen met de patroontjes doen. Super tof...

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk mag je dat. Ik ben op je blog ook naar medebloggers op zoek gegaan, om hun creaties hier ook te delen! Leuk,
      Groetjes

      Verwijderen
  6. Wat een leuk idee zeg! Ik vind sterretjes sowieso ontzettend leuk om te haken :)

    Liefs,
    Lola

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi gedaan! Sinds onze kindjes geboren zijn sturen wij jaarlijks een fotokaart, cliché cliché maar de tantekes zijn er wel altijd heel blij mee :-)
    Die van jou is super origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke unieke kaartjes! Ik maak ook graag kerstkaarten! Volgende zondag hou ik een mini kerstmarktje in mijn garage waar ik mijn kerstkaarten en handgemaakte juwelen ga verkopen.

    Groetjes, Sofie
    http://sofies-succulent-beads.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super leuk idee. Is heel origineel en zeer persoonlijk als je deze in de bus krijgt.
    Knap hoor !!!

    Lieve groet, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk dat je een linkje naar m'n blog geplaatst hebt!
    Jij bent ook heerlijk in de ban van de sterretjes hè...
    Ik kan niet stoppen; gisteren weer de hele serie opnieuw 2x gehaakt om een slinger te kunnen maken...

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een kaartje met een sterretje, dat je met liefde hebt gemaakt. Deze kaart is tussen de andere kerstkaarten een mooie blikvanger. Je geeft de ontvangers zo echt een klein cadeautje voor de kerst.
    Nu ga ik ook even bij de andere bloggers naar hun sterretjes kijken.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Anoniem16.12.15

    Zo had ik mijn kerstkaartjes dit jaar ook gemaakt, alleen gebruikte ik overal hetzelfde sterretje en op vierkante kaartjes, dan was de compositie mooier vond ik.
    Maar die straaltjes erbij tekenen, is wel een leuke aanvulling!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk om zo kerstkaarten te maken! Ik heb het vorige jaar ook gedaan, maar dan met sneeuwvlokken. Zelf maken dit jaar bestond uit een leuke foto maken en daarvan voldoende kaarten bestellen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Riet van der Borden14.12.17

    Ben elke keer weer benieuwd wat je ons nu weer voor moois laat zien wat je gefreubeld hebt. Bedankt voor al het moois afgelopen jaar en veel freubelplezier. Groetjes uit Vlaardingen.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!