donderdag 7 mei 2015

Mijn moestuin

Dat ik groene vingers had, 
ontdekte ik pas enkele weken geleden.
Ik zag overal van die grote bakken
om een eigen moestuin te gaan maken.


Maar aangezien hout toch rot komt na jaren, 
wilde ik een andere optie.
Mijn handige Harry (lees man) knutselde er ene in mekaar,
eentje dat niet kan rotten!
Ik kocht kleine plantjes sla
en zaaide radijsjes, wortel, pastinaak, bieslook, 
zonnebloemen, citroenmelisse en fijne slagroenten.
Tegen de slakken strooi ik eierschalen,
om de poes te weren, verspreid ik koffiegruis.
En om de vogels dat klein groen niet te laten opeten, hang ik wat zakken op!


Ook mijn aardbeienplanten maken volop bloemen.
Als elk bloempje een aardbei zal worden dan...
Ik kocht ook een braambessenstruik, kijk uit naar de eerste jeneverbessen
en ik zag dat mijn rabarberplant begon te bloeien.
Maar het groeien nu staakt, omdat ik die bloem verwijderde,
iemand raad?!

6 opmerkingen:

  1. Een bloeiende rabarber plant heb ik nog nooit,gehad...maar je had de zaadjes kunnen uitstrooien voor nieuwe rabarberplantjes..verder heb ik ook veel plezier van mijn moestuintje nu ik alleen dingen heb en zaai die geen misluk frustraties geven! Citroenmelisse heb ik ook! Lekker in de thee, door de sla of een handje blaadjes door een geklutst ei!!! Groenlof en snijbiet lukken ook altijd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik niet, van die zaadjes. Nu maar hopen dat er nog wat groeit, want ik wil wel confituur gaan maken met de oogst van mijn rabarber.

      Verwijderen
  2. Sinds mijn man en ik vorige winter verhuisd zijn naar een huis met tuin heb ik ook zo wat groene vingers gekregen. Het is echt fijn als je zelf iets plant en je ziet het groeien en bloeien vind ik! Veel succes nog met je moestuintje!

    Een tijdje geleden ben je blog gaan volgen. Bij mij mag je ook altijd eens op bezoek komen.

    Groetjes, Sofie
    http://knutselenmetsofie.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem8.5.15

    Is de rabarber nieuw van dit jaar? Dan is hij waarschijnlijk voorgetrokken en bloeit hij veel te vroeg. Rabarber moet je oogsten voor 21 juni, pas daarna mag hij bloem maken ( als je nog enkele stengels laat staan aan de plant na het oogsten ).Normaal kan het geen kwaad om de bloem af te snijden.
    Veel succes met je moestuin, geniet ervan :-)
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rabarber staat er al van vorig jaar. Ik zie deze week weer een nieuw blaadje verschijnen, op goed geluk dus!

      Verwijderen
  4. Leuk he om alles zo te zien groeien!!! De vorige jaren heb ik enkele groentjes gekweekt in bloempotten en dit jaar kon ik de vierkante moestuin ook niet weerstaan :-) Benieuwd wat dat zal geven! Veel succes alvast met jouw moestuin!
    Liefs, Sarah

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!