donderdag 23 oktober 2014

Recept notentaart

Ik kon proeven deze week van een lekkere notentaart...
Zo lekker zoet en knapperig door de noten die erin zaten!
Ik mocht van J. het recept hier posten op mijn blog.
En ik kreeg er ook een grote zak noten bij ;-)
MERCI!

NODIG:
100 gr boter,  2 eieren, 2 pakjes vanille suiker, 1 tas gemalen noten, 8 lepels suiker en 4 lepels zelfrijzende bloem

HOE GA JE TE WERK?
Smelt de boter en voeg daarbij de suiker
Dan meng je daar de eierdooiers, de noten en de bloem onder.
Als laatste spatel je het opgeklopt eiwit voorzichtig door het deeg.
Giet het mengsel in een beboterde vorm en bak die 20 minuten op 200°C.

SMAKELIJK

9 opmerkingen:

  1. Hm, lijkt me lekker en simpel. Dankjewel, die sla ik even op!
    Nog wel een vraagje: die "tas" is toch een kopje hè?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, wij Belgen zeggen een tas en dat is voor jullie een kopje. Ik heb een redelijk grote 'tas' gebruikt, je mag dat naar eigen zin en smaak doen! Zorg er wel voor dat de noemen droog zijn, je taart is anders ietsje 'natter', maar daarom nier minder lekker....
      Succes

      Verwijderen
    2. Ben ik nog even: morgen is deze aan de beurt, maar in wat voor taartvorm (maat) heb jij gebakken?

      Verwijderen
    3. Sorry voor het late antwoord, was op city trip naar Londen. Ik gebruikte daar een brownie vorm voor, ik kreeg die onlangs cadeau bij 2 pakken van een halve kilo ;-)

      Verwijderen
    4. Hij was lekker, maar wel een beetje plat, mijn vorm was waarschijnlijk iets groter ;-) Toch heb ik hem door kunnen snijden om er jam en frambozen tussen te doen... jammie! Hij was snel op! Nogmaals bedankt voor het recept!

      Verwijderen
  2. Dank voor het recept. Ik ga het zeker eens maken.

    Groetjes,

    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sofie het ziet er heerlijk uit! Maar wat is een tas gemalen noten? (ik bedoel de hoeveelheid!) En bedankt voor het recept ik ga hem proberen!!! Groet'n Monica, vrouwe Papenborg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zoals ik hierboven al zei, je kan de hoeveelheid zelf invullen, naar je eigen voorkeur!

      Verwijderen
  4. Dank je wel Sofie, ik ga hem even pinnen, hij lijkt mij erg lekkerrrrrrrr......

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!