vrijdag 10 februari 2012

Biscuittaart

Na het werk maakte ik deze biscuittaart,
 nu nog wachten op de jarige!


Ik kreeg het recept van E. die deze taart voor haar jarige man bakte... Waarvoor DANK JE WEL! 

RECEPT:
200 gr witte suiker en 5 eieren gedurende 10 minuten kloppen met de mixer.
Voeg er geleidelijk aan de 200 gr zelfrijzende bloem bij.
Bak dit 45 minuten op 180°C in een ingeboterde vorm. Ik gebruikte zo'n springvorm. Met mijn oven moest dat niet zo lang... Las een tip in een bakboek: als je duwt op de biscuit en die veert weer naar boven, dan is die klaar.
Haal de biscuit uit de oven en draai die om op een propere keukenhanddoek om af te koelen.
Snij de in 2, zodat je een boven en onderkant hebt. Beleg de ene kant met fruit naar keuze, ik nam ananas en smeer zelfgeklopt slagroom!
Leg de andere helft er weer op, bedek met slagroom en leg fruit naar keuze erop...

5 opmerkingen:

  1. O, heerlijk en van harte!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet die taart er lekker uit!!!!
    Gefeliciteerd met je man!Ik wens jullie een fijn feest en een goed weekend, die is in ieder geval goed begonnen met de taart ;-)

    Heb je trouwens je blog veranderd? Ja toch? Ziet er mooi uit! Leuke banner ook, mooie kleurstelling.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Sofie,
    O wat heerlijk. Zal vast heel erg lekker smaken. Van harte gefeliciteerd hoor...
    Ik wens je een heel fijne avond en een geweldig mooi weekend,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er lekker uit!
    Zo ongeveer bak ik ook biscuittaart, ik neem alleen gewone bloem en iets andere verhoudingen.
    Zo leuk, je kunt 'm garneren zoals je zelf wilt!
    Ik bak ook meestal meerdere tegelijk, de bodems die ik niet gelijk gebruik vries ik in.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thank you for participating in Show Your Stuff Blog Hop, You are invited to come back:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/02/show-your-stuff-11-animal-cracker.html

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!