zaterdag 6 juni 2015

Vliegengordijnslinger

Ik haakte er eentje,
één als cadeautje voor Birgit,
Ze deed een oproep op IG, zodat ze een kleurrijk exemplaar heeft 
met verschillende linten.


Het lint moest een afmeting van 185 cm hebben,
ik haakte er strikjes aan.
Dat maakt het geheel wat kleurrijker, niet?
Ik doe het deze week op de post, richting Nederland!

---
haaknaald 3.5
patroon
* haak een ketting van losse tot je 185 cm hebt, laat aan de beide kanten een stuk katoen over
* neem verschillende kleurtjes voor de strikjes,
* haak 6 losse, haak een losse aan de ketting vast,
haak 8 losse verder, maak die aan dezelfde steek vast (lusje 1),
haak weer 8 losse, haak die ook rond dezelfde steek vast (lusje 2),
haak nog 6 losse, draad doorsteken en afknippen
* ga zo verder met het haken van de strikjes;
tot jezelf vindt dat je er genoeg hebt
---

Klik hier, dan zie je Birgit haar vliegengordijn!
Fijne zaterdagavond!

8 opmerkingen:

  1. Wat lief van je :-), vrolijke kleurtjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke slinger. Vrolijk met al die kleurtjes en strikjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Anoniem6.6.15

    Zo schattig met die strikjes! Ben ook nog steeds slingers aan het bijhaken voor mijn vliegengordijn, maar ben ook heel benieuwd naar het gordijn dat Birgit bij mekaar gaat krijgen! Dankzij jou ken ik haar blog nu, ziet er tof uit. Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het compliment! Hou mjn blog in de gaten voor het eindresultaat van mjn Happy-IG-Vliegengordijn!
      Groetjes,
      Brigit (@gittepetit)

      Verwijderen
  4. Is een prachtig lint geworden. Leuk met al die strikjes. Lief van jou om mee te doen.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. So fun and simple! Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk! En lief van je ;)
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem echt zo leuk! En zo tof dat je meedoet. Er volgt straks zeker een blogpost over mijn superlieve vliegengordijn. Lief dat je naar me verwijst.XXX

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!