dinsdag 4 maart 2014

Couveuse inktvis

Ik zag weer een hele mooie reportage op tv...
Vorig jaar kwam ik op de blog van Aankleedpopje en 
zag ik dat ze die inktvissen meenam naar Zweden,
waar het project begon.
Als ik het goed voor heb...


Ik twijfelde toen, omdat het opsturen naar Nederland wel duur kan zijn...
Maar nu ik zie dat er hier ziekenhuizen in de buurt
(regio zuid west-Vlaanderen, België)
ook meedoen met het project, 
heb ik heel erg zin om me daarvoor in te zetten.


Klik HIER om de reportage te bekijken...
Heb je graag de uitleg via foto's
om er ook eentje te haken,
dat kan hier.


Ga wel niet op eigen initiatief naar een ziekenhuis
om de octopussen te gaan verdelen.


---
MIJN EERSTE INKTVIS,
genaamd 'Fie'
gehaakt met 100% katoen,
 merk Limone,
haaknaald 2.5 gebruikt
De tentakels zijn 16 cm lang (35 losse gehaakt en ik haakte in elke losse, 2 vaste)
en de breedste diameter van haar hoofdje is 7.5cm
---

8 opmerkingen:

  1. Wat een schatje zeg! Ik twijfel nog steeds of ik ook mee zal doen. Ik weet niet zo goed waar ik de tijd vandaan moet halen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als je er al eentje haakt, is dat ook goed, hoor! Als al die 1000-en mensen er één haken, hebben ze al een grote voorraad!

      Verwijderen
  2. Bedankt voor de tip dat het ook in de buurt kan

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grappig, ik heb die reportage ook gezien op iedereen beroemd en begon direct aan al mijn huisgenote daar enthousiast over te vertellen want ik ken het verhaal er achter. Ooit dacht ik toen en nu lees ik dat jij er al eentje gemaakt hebt. Luie meid dacht ik toen maar heb een goed excuus, het is vakantie en dus is het Quality time voor de dochter

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hier ook vakantie, maar dan op een creatieve manier aan het invullen, lees haken, bakken en naaien ;-)

      Verwijderen
  4. zo lief en voor een teder doel. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!