zaterdag 16 november 2013

Mezelf verwennen met muts, sjaal en wanten!

Ik zocht enkele kleuren bijeen,
want ik wilde voor mezelf een muts, sjaal en wanten haken...



PATROON WANTEN
Het patroon voor de wanten gebruikte ik uit het boek van Ponneklom,
maar ik paste de polswarmers uit haar boek aan naar eigen vorm in wanten!


PATROON COLSJAAL
De colsjaal haakte ik met 100 losse, vastmaken met halve vaste.
Dan elke keer een stokje en een losse.
En zo verder herhalen, rij per rij. Tot de gewenste dikte, afgewisseld met grijs en oker.


PATROON MUTS
De muts haakte ik als volgt
3 losse, vast maken met halve vaste.
Ik haakte 11 stokjes voor de eerste toer,
dan 22 stokjes en zo vermeerderen van de toeren tot je de gewenste vorm hebt.
Voor mijn muts deed ik dat tot rij 4.


En dan haakte ik rijen vasten verder.
Nu hopen dat ik binnenkort kan pronken met mijn 3-voud!



---
Katia ALASKA, oker en grijs
---

9 opmerkingen:

  1. oooh, heel schoon, en net op tijd klaar, de temperatuur gaat een duik nemen !
    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gave set!!! Ik hou van de kleur oker ❤️

    Groetjes Henrike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie set! Goed dat je ook eens iets voor jezelf maakt.
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jij bent klaar voor de winter. Prachtig setje. Je hebt mooie kleuren gebruikt.

    Groetjes. Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Supermooie set heb je voor jezelf gemaakt!
    Staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig ! Welke dikte van wol gebruikte je ? Er is een verrassing voor jou, kijk maar eens op FB.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik gebruikte zoals vermeld in het bericht, Katia-Alaska, een redelijk dikke wol dus.
      Leuk, ik stuurde je al een mailtje ;-)

      Verwijderen
  7. Super mooi gedaan!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!