maandag 12 maart 2012

Madeliefjes...


Het overschrijven of kopiëren van mijn eigen haak patronen is niet toegelaten,
een link naar mijn blogbericht kan wel daarentegen.

Hoe haakte ik die madeliefjes nu?
Begin-- met geel haak je 5 losse + ring maken en 5 vaste haken, 
            of magische ring met 5 vaste erop (met 5 heb je dan 5 bloemblaadjes) 
met wit 
*** 3 losse, 2x omslaan, in de eerste vaste en 1 lus ophalen
1x omslaan, 2 lussen ophalen
1x omslaan, 2 lussen ophalen (nog 2 op naald)
2x omslaan, in de vaste, 1 lus ophalen
1x omslaan, 2 lussen ophalen
1x omslaan, 2 lussen ophalen (nog 3 op naald)
1x omslaan, door de 3 lussen halen
3 losse haken, in de vaste, & lus ophalen
1x omslaan, 2 lussen halen ***  --- dat is één bloemblad, herhaal nog 4 keer

Voor de ketting haakte ik dit met groen katoen, nl. een ketting van losse, afhankelijk van de lengte die je zelf wil natuurlijk!
Ik haakte dit allemaal met nld 3,5

23 opmerkingen:

  1. Ohhhh, geweldig!!!!!!
    Hoeveel echte heb ik niet gemaakt toen ik nog een klein meisje was :-)))
    Heel goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik denk dat ze heel blij zal zijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gezellige madeliefjes! Leuk dat je het patroon erbij doet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ooooh, Sofie! Wat zijn ze mooi geworden!!!
    Ik kan niet wachten om ze in het echt te zien, zal de postbode opwachten..
    Ik ben ook heel benieuwd naar de reactie van mijn dochter!

    Nogmaals dankjewel, echt super dat je het wilde doen!!!
    (voor mij ook jeugdsentiment, ik heb ook talloze echte madeliefkransjes gemaakt)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk zeg mijn dochter heet Madelief en ga ze zeker maken voor haar thanx voor het delen van je patroontje.
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach wat een lieve madeliefjes! mooi gemaakt! Doet me echt denken aan vroeger! Bloemetjes kransen maken!:) Het meisje wat ze krijgt vind ze vast en zeker mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aaah, wat spannend. Een echte opdracht!

    Ik vind je madeliefjes in ieder geval 100% madelief!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super!! Bedankt voor het patroon!! Ik doe ook mee aan Poekie. Goede actie hè! Overigens: niet vergeten om op de FB pagina op 'vind ik leuk' te klikken, anders vergeet ik misschien je naam op een papiertje te schrijven als ik winnaars ga trekken!!
    Groetjes, Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beeldschoon zeg! Als ik nog eens zou trouwen zou ik best met zulke madeliefjes naar het altaar willen schrijden! Superromantisch.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jaaaa..ze zijn binnen!!! Lieve Sofie, superbedankt voor de madeliefjes!
    Mijn dochter vind ze ook heel mooi en ik weet zeker dat ze haar haarband en ketting vaak gaat dragen. Ook het speltje en elastiekje met madeliefjes zijn een schot in de roos.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. I am inviting you come and be part of my blog hop:
    http://juliejewels1.blogspot.com/2012/03/show-your-stuff-15.html

    BeantwoordenVerwijderen
  12. That is so cute and I am going to make one for an adult. I think it is perfect for a friend of mine that is a "Pink" hats lady and needs something small for her to wear on casual events. :) Thanks for sharing

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ja echt leuk die madeliefjes! Dank voor het delen! Heb de link bij mijn andere bloemen linkjes geplaatst!groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Anoniem30.5.12

    Deze zijn geweldig, eens even tijd zoeken om ze te haken voor zoonlief, hij is verzot op madeliefjes, gaat ervoor op zijn buik in het gras liggen

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sie sind so schön. Ich hab sie an Oombawka Designs gefunden. Ich lade sie zum mein link Party jede Freitag at www.GoCrochetCrazy.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hello Sofie, I love your delicate daisies and what you made with hers! Thanks for sharing!
    Hope you have a wonderful weekend!
    Hugs from Portugal,

    Ana Love Craft
    www.lovecraft2012.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wat lief! Ik hou van madeliefjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat ziet er vrolijk uit. iedere fan van Margrietjes vindt dit margrietjessetje top. Dank je voor het delen van het patroon.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  19. What a pretty daisy chain - so cute.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Super Leuk! Dankie vir die patroon.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor je fijne reactie!